Poradniki Reklama

Ceramika z nadrukiem – kiedy warto w nią zainwestować?

Ceramika z nadrukiem

Szukając pomysłu na prezent dla bliskiej osoby, czy też gadżetu reklamowego, który nie tylko będzie odpowiednio działał wizerunkowo, ale i nie stanie się kolejnym z wielu podobnych do siebie produktów, podejmujemy się całkiem skomplikowanego zadania. Chcemy, by było to coś wyjątkowego, z drugiej strony może ograniczać nas budżet. Wystarczy jednak chwilę pomyśleć, by odnaleźć jedno z rozwiązań, a jest nim np. ceramika z nadrukiem – wybieramy rodzaj, kolor, technikę nadruku, to co znajdzie się na zamówionych kubkach, szklankach, kuflach, filiżankach, dzbanku do herbaty, a nawet talerzyku deserowym i czekamy. Niby proste, a jednak nie każdy wydaje się doceniać potencjał tego wariantu. Czy ceramika z nadrukiem to zawsze dobry wybór? Cóż… przekonajmy się wspólnie!

Ceramika na prezent – argumenty za!

W domu możemy mieć całą masę kubków i szklanek, ale jeśli nie są one wyjątkowe, to tak jak by ich nie było. A to ślubny komplet, a to prezent od babci, która swojego czasu nazbierała zbyt wiele kubków i stwierdziła, że na nowym mieszkaniu przydadzą się jej stare egzemplarze, tak „na dobry początek”. A teraz wyobraźcie sobie, że w szafce z kubkami staje nagle egzemplarz różny od innych. Jest na nim zabawny obrazek, jakiś napis, który dość mocno personalizuje ten egzemplarz i dodatkowo kupił wam go ktoś bliski, a wy cieszyliście się z takiego wyjątkowego prezentu. Od teraz poranna kawa zawsze smakuje wyśmienicie. I tak jest w zasadzie z każdym rodzajem ceramiki z nadrukiem, którą ktoś ozdobił specjalnie z myślą o nas – czyli z wyjątkowymi egzemplarzami.

Ceramika reklamowa – zalety

Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że kolejny promocyjny kubek nie zmieni całego marketingu firmy, gdyż takich produktów są tysiące. Kolor, logo i rozdajemy, a przecież nie o to chodzi w reklamie. Ceramika reklamowa to mimo wszystko dobry pomysł, ale musi być ona przemyślaną inwestycją wizerunkową, a nie zamówieniem, które złożyliśmy, bo to popularne i wszyscy mają reklamowe kubki. To właściwie wcale nie musi być gadżet reklamowy, gdyż prowadząc restaurację, czy też przyjmując petentów, możemy w ten sposób wykonać część zastawy stołowej, ozdabiając ją logo swojej działalności. Klient odbierze to jako nieprzypadkowe i będzie traktował poważniej wspólne interesy, a więc pośrednio i tak wpłynie to na promocję marki.

Argumenty przeciw są w obu przypadkach

Ceramika z nadrukiem to jednak nie zawsze dobry pomysł. Po pierwsze, jeśli co roku dajemy danej osobie nowy kubek i różnią się one tylko małymi szczegółami, to szkoda zachodu. Taka sama sytuacja dotyczy sytuacji, gdy nie mamy dobrego pomysłu na nadruk i robimy go na siłę lub bez polotu. Pozytywne zaskoczenie obdarowanej osoby kubkiem z jej imieniem na pewno nie będzie łatwe do osiągnięcia – to samo dotyczy wypisywania wyświechtanych frazesów z wyznaniem miłości, czy znakiem zodiaku. Takie kubki można kupić za kilka złotych w chińskim markecie i dowodzą jedynie, że nie przyłożyliśmy się do podarunku lub nam na tym nie zależało.

Ceramika reklamowa rządzi się podobnymi prawami związanymi z brakiem kreatywnego wykorzystania ich potencjału. To nigdy nie może być akcja pt. „naśladujmy konkurencję, może się uda”. Biznes wymaga analizy, reklama biznesu również. Jeśli nie mamy w tym względzie doświadczenia, można poprosić o pomoc agencję reklamową. Najważniejsze jest jednak to, by ktoś, kto ten kubek otrzyma, chciał go używać, a nie dołączył do kolekcji „było za darmo, to wziąłem”. Już lepiej zorganizować konkurs, w którym do wygrania będzie zestaw ceramiki promocyjnej z logo firmy.

Za cenne wskazówki dziękujemy sklepowi Bewu.pl

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o