Promocja i Reklama

Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

Jak chcieć dania w restauracji na diecie? Jeśli jesteśmy na diecie, często traci się nam, że jedzenie na mieście jest niemożliwe. Rodzinny obiad w restauracji skupia się z potrzebą rozpoczynania zdrowego odżywiania na nowo, a biznesowa kolacja z ciężkostrawnymi potrawami. Nigdy nie musi właśnie być. Wystarczy, że będziemy cierpieć na wycieczce kilka zasad, które wykonają, że z wszelkiego spotkania z kontrahentem czy rodziną wyjdziemy z małym żołądkiem i naturalnym sumieniem. Jak wtedy jeść zdrowo w restauracji? Na co zwrócić uwagę, przeglądając menu?

Jak chcieć dania w restauracji na diecie?

Ustaw na jedzenia z warzywami

Niezależnie od tego czy się odchudzamy, czy jesteśmy zalecenie spożywania lekkostrawnych potraw, warzywa są podstawą każdej wielkiej, zbilansowanej diety zaś nie powinniśmy ich unikać. Według tych zaleceń dotyczących odżywiania powinny one być aż 50% talerza.

Dlatego dopasowując się na obiad z rodziną albo ze znanymi do restauracji, zamawiajmy przede wszystkim dania bogate w warzywa. W menu lokali gastronomicznych najczęściej biorą one rolę surówek oraz miksu warzyw przygotowywanych na parze bądź w wodzie (najczęściej stanowi wówczas marchewka z różyczkami brokuła i kalafiora). Jeśli zamierzamy się na surówki, warto zwrócić uwagę, albo nie są one zagęszczone, np. sosem majonezowym. Pamiętajmy, że to oznacza dodatkowe kalorie.

apteka baner

Do warzyw zaliczamy także owiane złą sławą ziemniaki. Nie powinniśmy bać się, że jedząc je, przytyjemy, ponieważ o ile nie będą one niszczone z masłem lub polane sosem, o końcu nie będą być wysokokalorycznego dania obiadowego.

W ramach kolacji pełnej warzyw możemy wybrać zupy krem. Jednak zamawiajmy te, jakie nie są zabielaną tłustą śmietaną.
Unikaj dań szerokich i smażonych

Obróbka termiczna dań to inna kwestia, na jaką należy zwrócić uwagę, gdy określamy się na obiad czy kolację do restauracji. Jaki styl przygotowania dań stanowi daleko pomocny osobom myślącym o dzienny bilans kaloryczny? Najlepiej, jeśli będą wówczas potrawy:

grillowane,
gotowane w wodzie albo na parze,
duszone,
pieczone.

Na obiad wybierz dania z wyników pełnoziarnistych

Będąc na diecie, powinniśmy ograniczyć spożywanie produktów wysoko przetworzonych i położyć na żywność pełnoziarnistą. Zamawiając obiad w pokoju gastronomicznym, wybierzmy brązowy makaron zamiast białego, do warzyw i ciała poprośmy o kaszę lub ryż zamiast puree z ziemniaków z mlekiem i masłem.

Przede wszystkim powinniśmy unikać dążenia do klubów z fast foodami. Co jeżeli nie potrafimy spośród nich ulec? Spróbujmy poszukać restauracji, jakie proponują w swoim menu ich właściwsze wersje. Możemy zjeść np. pizzę na niewielkim, pełnoziarnistym cieście z małą ilością sera, warzywami i małym mięsem czy hamburgera z grillowanym kurczakiem.
Menu z chudym mięsem i rybami

Zamawiając w restauracji, starajmy się wybierać dania stworzone z chudego mięsa, jak drób, cielęcina czy wołowina, oraz z małych ryb, np. z dorsza, sandacza czy flądry. Na chwila diety podczas biznesowych kolacji czy wyjść ze bliskimi warto zwolnić z potraw złożonych z kiełbas, wieprzowiny, problemów i pełnych ryb – łososia, halibuta czy makreli.
Myśl na kaloryczne napoje

Pułapką na diecie potrafią być słodzone i gazowane napoje. Najciekawszym rozwiązaniem jest woda, jeżeli ale nie liczymy na nią ochoty, wybierzmy soki, np. jabłkowy lub pomarańczowy, jakie nie zawierają cukru.
Trzymanie diety ułatwi wybór restauracji

Jedzenie razem z obraną dietą jest całkiem łatwiejsze, kiedy zamawiamy w danej nam restauracji, w menu której wybierają się dania odpowiadające naszym oczekiwaniom. Nie pragną to istnieć lokale gastronomiczne serwujące jedynie potrawy w kategorii fit. W wielu miejscach, jakie oferują tradycyjne dania, zamówimy zupy, obiady pieczone lub gotowane.

Wybór odpowiedniej restauracji np. w Gdańsku, czy innym większym mieście, będzie całkiem łatwiejszy ze względu na całą miarę lokali. Jeśli uczestniczycie w Trójmieście, godną uwagi jest restauracja Zacisze w Gdańsku Łostowicach. W menu Zacisza znajdziemy lepsze dania, jak rosół, makaron z warzywami czy pstrąg z miksem sałat.

Nie zaszkodzi i lekkie podsmażenie, jednak jeżeli chce nam na lekkostrawnych i niskotłuszczowych daniach, lepiej napisać na nowe środki obróbki, które pomagają uzyskanie potraw równie smacznych, jak przy smażeniu.

Na że powinniśmy unikać dań obiadowych smażonych na prawdziwym oleju, są to m.in. frytki, ciasteczka krabowe, krążki cebulowe, panierowane kurczaki.

Pilnuj wielkości porcji

Ważną zasadą, której powinniśmy się trzymać, zamawiając w restauracji, jest uważanie ilości jedzenia, jaką spożywamy. Rzeczywistość istnieje taka, że od zdrowego odżywiania oraz możemy przybrać na mierze. Będąc na diecie odchudzającej, porzucenie wysokoprzetworzonej żywności jest istotne ze względu na ostatnie, że nie ma ona zalety zdrowych i po jej zjedzeniu szybko gromadzimy się głodni, zaś w konsekwencji jemy więcej niż potrzebujemy.

Zatem zanim zamówimy kolejną porcję, odczekajmy chwilę, bo prawdopodobnie jesteśmy już najedzeni natomiast wtedy własne oczy i rozbudzone kubki smakowe wymagają więcej, zaś nie nasz żołądek.
Myśl o zbilansowaną, zdrową dietę

Obfite rodzinne obiady czy biznesowe kolacje nie zawsze ułatwiają trzymanie diety, ale wystarczy, że będziemy cierpieć na wycieczce opisane zasady. Gdyby ich słuchamy, nie musimy martwić o dodatkowe kalorie. Miejmy także, że najważniejszy jest umiar zaś nie jednak warto na wagę odmawiać sobie kawałka ulubionego ciasta.

zobacz również Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

0 0 vote
Jak oceniesz wpis
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments