Jakie czynniki oprócz pozycjonowania wpływają na konwersję sklepu internetowego?

Jakie czynniki oprócz pozycjonowania wpływają na konwersję sklepu internetowego?v

Sklepy internetowe chętnie oferują agencjom SEO model współpracy, w którym zleceniodawca oferuje zleceniobiorcy procent od przychodu. Wydaje się to logiczne, w końcu w przypadku e-commerce ostatecznym celem pozycjonowania jest sprzedaż. W praktyce jednak trzeba wziąć pod uwagę, że zyski sklepu uzależnione są od szeregu czynników niezależnych od agencji SEO. Dlatego też bezpośrednie powiązanie ich ze skutecznością prowadzonych nie jest adekwatnym podejściem. Poniżej przedstawimy kilka niezależnych od pozycjonowania elementów, które mają wpływ na współczynnik konwersji.

 

Optymalizacja strony

Jednym z największych atutów kupowania w internecie jest niewątpliwie wygoda. Dlatego też nawet najatrakcyjniejsza oferta nie zaskarbi sympatii klienta, jeżeli witryna sklepu internetowego nie będzie wystarczająco intuicyjna. Z tego powodu bardzo ważna jest optymalizacja UX, której efektem jest ułatwienie podjęcia decyzji zakupowej przez klienta. Pamiętajmy, że w chwili, gdy klient zacznie mieć problem z obsługą strony, prawdopodobnie zrezygnuje z zakupu!

Oferta

Oczywiście większość klientów szukających ofert w internecie zainteresowana jest przede wszystkim atrakcyjnymi cenami. Z perspektywy początkującego sklepu dochodzi tutaj konieczność opracowania polityki cen dobrze równoważącej potrzeby klientów z rentownością sprzedaży, ale to już temat na oddzielny artykuł.

Jeśli chodzi o opracowywanie oferty, oprócz atrakcyjnych cen duże znaczenie ma rotacja. Trzeba bowiem pamiętać, że potrzeby klientów z czasem się zmieniają i powinno mieć to odzwierciedlenie w naszej ofercie. Zmieniające się mody to coś, co powinny mieć na uwadze nie tylko sklepy z odzieżą!

Szybka realizacja zamówień i jakość obsługi

Obok ceny, bardzo często wymienianym czynnikiem decydującym o wyborach klientów jest szybkość realizacji zamówień. Dlaczego ma to znaczenie z perspektywy konwersji? Otóż klient, który zgodnie z obietnicą sprzedawcy dostał przesyłkę szybko i bezproblemowo, będzie o wiele bardziej skłonny, by ponownie skorzystać z jego usług. Biorąc pod uwagę ogromną konkurencyjność e-commerce i związany z nią wysoki koszt pozyskania nowego klienta, walka o powracających klientów jest absolutnym priorytetem.

Z tego samego powodu bardzo ważna jest jakość obsługi. Oznacza to nie tylko szybkie odpowiadanie na maile i niezawodne odbieranie telefonów! Bardzo ważne są również uprzejme i rzeczowe odpowiedzi na reklamacje oraz udzielanie rzetelnych informacji na temat oferty (w przypadku klienta planującego zakup) lub etapów realizacji zamówienia (w przypadku klienta, który zrobił już u nas zakupy). Na pewno warto też postarać się o lojalność klienta, np. dołączając kupony rabatowe do paczek.

Siła marki

Wspomnieliśmy już o powyżej o ogromnej konkurencyjności e-commerce. Klienci korzystający z wyszukiwarek i porównywarek cen mają obecnie dostęp do imponującej ilości atrakcyjnych ofert interesujących ich produktów. W tej sytuacji na ich wybór ogromny wpływ ma siła marki, co jest jednym z czynników sprawiających, iż wysokiej jakości obsługa ma tak duże znaczenie. Dzięki niej uda nam się bowiem zbudować markę sklepu jako biznesu godnego zaufania klientów!

Dywersyfikacja działań marketingowych

Pozycjonowanie jest obecnie podstawą marketingu w internecie, jednak na pewno nie jest jego jedyną liczącą się odmianą. Aby zyskać przewagę nad konkurencją, należy wykorzystywać szereg różnych kanałów marketingowych (np. marketing automation, płatna reklama w wyszukiwarce i wiele innych). Warto przy tym pamiętać, że mogą one nie tylko generować konwersję same w sobie, ale i wspierać efektywność pozostałych. Dlatego też nierzadko zdarza się, iż kanał marketingowy, który nie generuje dużej konwersji, w dalszym ciągu może być bardzo opłacalny.

W przygotowaniu artykułu pomogła witryna nprofit.net/pl.

 

0 0 votes
Jak oceniesz wpis

Podobne

Zębacz smugowy – wszystko, co musisz wiedzieć o tej rybie

Zębacz smugowy – wszystko, co musisz wiedzieć o tej rybie

Zębacz smugowy to jedna z najpopularniejszych ryb w Europie. Jest to średniej wielkości ryba słodkowodna, która żyje w rzekach i…

Wzdręga, krasnopiórka – charakterystyka i zachowanie Scardinius erythrophthalmus

Wzdręga, krasnopiórka – charakterystyka i zachowanie Scardinius erythrophthalmus

Scardinius erythrophthalmus, znany również jako Wzdręga Krasnopiórka, jest rybą słodkowodną z rodziny karpiowatych. Jest to jedna z najbardziej rozpowszechnionych ryb…

jak powstaje jezioro przybrzeżne

temat wybrany: jak powstaje jezioro przybrzeżne Jeziora przybrzeżne to wyjątkowe miejsca, które powstają w pobliżu wybrzeży morskich i są zasilane przez wody oceanów. Ich powstawanie

Czytaj więcej »

wędkowanie filmy

temat wybrany: wędkowanie filmy Jakie filmy warto obejrzeć dla pasjonatów wędkowania? Wędkarstwo to nie tylko sposób na spędzanie wolnego czasu, ale również pasja i styl

Czytaj więcej »

wiosną na rzece

temat wybrany: wiosną na rzece Poradnik wiosennych wędkarzy: Jak skutecznie łowić ryby na rzece? Wiosna to czas, kiedy wędkarze wybierają się na łowiska na całym

Czytaj więcej »

przypony na karpia

temat wybrany: przypony na karpia Jak wybrać najlepsze przypony na karpia? Wędkarstwo jest jednym z najpopularniejszych sportów w Polsce. Wielu wędkarzy skupia się na łowieniu

Czytaj więcej »

lin okres ochronny

temat wybrany: lin okres ochronny Lin okres ochronny – poradnik dla wędkarzy Wędkarstwo to nie tylko sposób na spędzenie czasu na łonie natury, ale także

Czytaj więcej »