Atrakcyjne wyposażenie sklepu to inwestycja, która zawsze się opłaca. Dzięki niemu można zyskać jeszcze więcej klientów i zwiększyć swoją sprzedaż!
Spis Treści
Wyposażenie sklepów – wyróżnij się na tle konkurencji!
Współcześni klienci coraz większą uwagę zwracają nie tylko na asortyment i ceny, ale również na sposób eksponowania towarów. Właśnie dlatego wyposażenie sklepów ma obecnie tak duże znaczenie dla wyników sprzedażowych.
Dzięki szerokiej gamie mebli, dekoracji i dodatków można uzyskać wyjątkowe efekty przy aranżacji każdego sklepu – od osiedlowego marketu spożywczego, poprzez sklep odzieżowy dla mężczyzn, a skończywszy na salonie jubilerskim.
O czym warto pamiętać, dobierając wyposażenie sklepów?
Kupujemy oczami
Gdy robimy zakupy, na nasze decyzje wpływa szereg różnych czynników. Wśród nich znajduje się również atrakcyjność wizualna samych towarów, a także sposobu, w jaki są one eksponowane. Właśnie dlatego atrakcyjne wyposażenie sklepów pozwala na zwiększenie sprzedaży towarów.
Tworząc zachęcającą aranżację sklepu, jego właściciel inwestuje swoje pieniądze przyszłościowo – to działanie, które pozwala na przyciągnięcie nowych klientów, na zatrzymanie ich w sklepie, a także na zachęcenie do podjęcia decyzji zakupowej. To również podstawa do tworzenia własnej marki, która będzie rozpoznawalna na tle konkurencji.
Aranżacja podkreślająca ofertę sklepu
Aktualnie panuje trend doboru wyposażania sklepu do jego profilu oraz do grupy docelowej, do której pragnie on dotrzeć. Inny układ sklepu, umeblowanie, kolorystyka, styl aranżacji, sposób prezentacji towaru, kolorystyka i natężenie światła, a nawet muzyka grająca w tle oraz zapachy – to wszystko może wpłynąć na klienta i zachęcić go do zakupu
Przykładowo, właśnie dlatego sklepy z odzieżą dla młodzieży wyglądają zupełnie inaczej niż te dla dojrzałych kobiet. W pierwszym przypadku nacisk kładzie się na ogół na ciemniejszą kolorystykę przestrzeni, z kolei w tym drugim dominują kolory jaśniejsze, pastelowe. Różnią się także meble sklepowe – pierwszy sklep może posiadać meble wykonane w stylu industrialnym, nawiązujące do młodzieżowych trendów, z kolei w drugim będzie dominowało szlachetne drewno, stal chromowana czy szkło.
W każdym z powyższych przypadków sklep może zaakcentować swój przekaz do klienta, sprawić, że będzie on gotowy do podjęcia decyzji zakupowej i zdecyduje się ją zrealizować, ponieważ w danej przestrzeni będzie czuł się komfortowo i będzie ona odpowiadała jego wizji świata.
Zatem odpowiednie wyposażenie sklepu ma szczególne znaczenie dla kreowania przestrzeni zachęcającej klienta do podjęcia decyzji zakupowej.
Przestronnie i jasno
Niezależnie od tego, jaki styl aranżacji został wybrany, warto pamiętać o tym, żeby wyposażenie sklepu zapewniało komfortowe zakupy. O wiele lepiej kupuje się w sklepach przestronnych i jasnych, czystych i uporządkowanych niż w tych, które są wypełnione nieskategoryzowanym towarem, ciasne i ciemne.
Właśnie dlatego tak ważne jest odpowiednie zaprojektowanie sklepu, aby zachęcał do dokonania zakupu – dzięki temu można również znaleźć właściwe miejsce dla wszystkich wymaganych towarów i stworzyć taką ścieżkę dla klientów, aby nakłonić ich do zakupu jak największej ich ilości.
Skorzystaj z pomocy fachowców
Aktualnie swoje usługi w dziedzinie wyposażenia sklepowego oferuje wiele firm, które posiadają w tym zakresie szeroką wiedzę, a także wieloletnie doświadczenie pozwalające im na tworzenie funkcjonalnych, estetycznych przestrzeni zachęcających do sprzedaży.
Na takie wsparcie decydują się nie tylko duże sieci handlowe, ale również mniejsi gracze na rynku, którym zależy na tym, aby ich sklep wyróżniał się na tle konkurencji i tym samym przynosił jeszcze większe zyski.
Pomoc jest wtedy kompleksowa i może obejmować między innymi:
- zaprojektowanie przestrzeni sklepowej
- dostarczenie wyposażenia sklepowego
- wykonanie wyposażenia na indywidualne zamówienie
- montaż wyposażenia w sklepie
- stworzenie systemu oświetleniowego
Zatem dzięki fachowemu wsparciu specjalistów sklep może prezentować się jeszcze lepiej – to inwestycja, która się opłaca!
Artykuł powstał we współpracy z firmą brandcreation.pl z Krakowa.
——————————————